Річний звіт
про діяльність опорного закладу
«Калайдинцівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ф.Д.Рубцова
Лубенської районної ради Полтавської області»
Робота школи у 2019/2020 навчальному році була спрямована на виконання Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», нормативних документів Міністерства освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації, відділу освіти Лубенської районної державної адміністрації.
Педагогічний колектив закладу у 2019/2020 навчальному році спрямував свої зусилля на:
$1-         підвищення результативності освітнього процесу; підвищення професійної майстерності та розвиток творчості членів колективу;
$1-         вивчення і творче впровадження в практику навчання і виховання учнів педагогічних інновацій і збереження контингенту учнів у класах;
$1-         задоволення потреб талановитої т обдарованої молоді; зміцнення матеріальної бази школи для викладання предметів варіативної складової робочого навчального плану і подальша комп’ютеризація закладу,широке впровадження інформаційних комп’ютерних технологій в освітній процес, активізація роботи з питань виховання громадської свідомості учнів, формування патріотизму, поваги до державних символів України;
$1-         надання всебічної підтримки обдарованим дітям, учням із сімей, які опинилися в скрутних життєвих умовах; самоврядування для допомоги педагогічному колективу у формуванні всебічно розвиненої особистості.
$1-         Для цього в школі було створено такі умови:
складено робочий навчальний план, який має базовий та профільний компоненти.
До базового компоненту увійшли навчальні дисципліни, які дозволяють закласти фундамент знань з основних дисциплін, забезпечити рівень який відповідає стандарту освіти; методичні об’єднання вчителів мали чіткі плани роботи; робота з покращення матеріально-технічної бази школи.
Відповідно до річного плану роботи школи у 2019/2020 навчальному році школа працювала над методичною проблемою: «Використання інформаційних та комунікаційних технологій» як засіб реалізації освітніх запитів учнів основними напрямками методичної роботи були: підвищення мотивації учителів школи для участі в освоєнні передового педагогічного досвіду, підвищення навчальної мотивації для учнів.
На рішення цих завдань було націлено роботу методичної служби з удосконалення професійного рівня педагогів через:
І. Шкільну систему підвищення кваліфікації:
1.     Методичні засідання учителів.
2.     Індивідуальні методичні консультації з молодими та малодосвідченими педагогами.
3.     Педагогічні ради.
4.     Самоосвіту.
ІІ. Районну та обласну систему підвищення кваліфікації вчителів.
$11.     Навчально-практичний майстер-клас «Інтерактивні технології в освіті»
$12.     Навчання «Методика розвитку критичного мислення учнів у викладанні різних предметів».
$13.     Семінар-практику «Навчально-методичне забезпечення початкової освіти в умовах реалізації Державного стандарту».
$14.     Педагогічний коучинг «Нова українська школа від гасла до реального втілення ідеї»
$15.     Вебінар «Організація ігор і вправ спрямованих на розвиток навичок   спілкування у дітей (методика «пластичного дзеркала»
Плинності кадрів на протязі року не було.
Із 21 педагога:
$1-         Спеціалістів вищої категорії – 13 (61,9%)
$1-         спеціалістів першої категорії – 13 (4,7 %)
$1-         спеціалістів другої категорії – 4 (19%)
$1-         спеціалістів – 1 (4,7 %)
мають звання старший учитель – 12 (5,7 %)
учитель-методист -0 2 (9,5 %)
заслужений учитель України – 1 (4,7 %).
У 2019/2020 навчальному році пройшло чергову атестацію 9 учителів, курсову перепідготовку при Полтавському педагогічному інституті післядипломної освіти імені В.М.Остроградського пройшли вчителі: Нечипоренко М.С. – учитель початкових класів;
Гроза Л.В. – учитель англійської мови;
Галушка Ю.С. – учитель біології, екології;
Голуб Л.П. – учитель початкових класів;
Сліпич В.Б. – учитель початкових класів;
Сичова В.Г. - вихователь ГПД.
Педагоги школи приділяли значну увагу самоосвіті. Адміністрація школи працювала над створенням сприятливих умов для самоосвітньої діяльності вчителів: необмежений доступ до Internet.
Морально-психологічний клімат у шкільному колективі був сприятливим.
Виконання педагогічних заходів річного плану роботи забезпечувалося виконанням без затримок. Проведено тематичних засідань педради – 3, засідань і нарад при директорові – 8, нарад при заступникові з навчально-виховної роботи – 4.
Учні школи брали активну участь у районних та обласних заходах. У районному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад брали участь 31 учень. Із них переможцями стали: Сененко Владислав, учень 8 класу, який посів І місце з фізики, інформаційних технологій, трудового навчання, ІІ місце з української мови, англійської мови. Гриценко Анна, учениця 8 класу - ІІ місце з географії, Кучеренко Сергій, учень 11 класу - ІІ місце з російської мови, ІІІ місце з географії, Шкарбан Діана, учениця 8 класу – ІІІ місце з біології, Дацій Максим, учень 10 класу – ІІІ місце з біології та англійської мови. Андреєва Вікторія, учениця 6 класу - ІІІ місце з математики, Рудь Дарина, учениця 8 класу - І місце з трудового навчання, Проценко Тетяна, учениця 9 класу - ІІІ місце з трудового навчання, Сонченко Максим, учень 10 класу - ІІ місце з трудового навчання, Рудь Богдан, учень 11 класу – І місце з трудового навчання.
У математичному конкурсі ім. М.В.Остроградського брав участь Сененко Владислав, учень 8 класу, який посів ІІ місце.
У конкурсі імені П.Яцика брало участь 7 учнів. Із них переможцями стали: Величко Анастасія, учениця 3 класу - ІІ місце, Федоренко Дарина, учениця 5 класу - ІІІ місце, Сененко Владислав, учень 8 класу – ІІІ місце, Кучеренко Сергій, учень 11 класу - ІІІ місце.  
В обласному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад брали участь 2 учні. Це Сененко Владислав, учень 8 класу, який посів ІІІ місце з фізики та Рудь Богдан, учень 11 класу – ІІ місце з трудового навчання.
В обласному історичному конкурсі «Ми діти твої, Полтавщино, вивчаємо віхи твої» була представлена робота учня 10 класу Дронька Ростислава «Окупаційний режим на Лубенщині та на території сіл Калайдинцівської сільської ради», яка здобула ІІІ місце.
В обласному конкурсі на кращий захід з національно-патріотичного виховання, номінація «Малі театральні форми» учні школи Проценко Анна, Шкарбан Діана, Корніяченко-Митрошкіна Олександра, Бабак Вікторія, Соколовська Вікторія, Сененко Владислав під керівництвом керівника гуртка Петренко О.П. здобули ІІІ місце. У Всеукраїнському конкурсі творчості дітей та учнівської молоді «За нашу свободу» Рудь Дарина, учениця 8 класу та Царук Ксенія, учениця 5 класу отримали дипломи ІІІ ступеня за підписом командувача Сухопутних військ Збройних сил України генерал-лейтенанта Олександра Сирського.
Учні 3 класу Міщенко Назар, Величко Анастасія, Проценко Дарина, Поп Дарина є неодноразовими переможцями фестивалів та конкурсів із хореографічого мистецтва.
У конкурсі читців творів В.Симоненка лауреатом стала учениця 8 класу Шкарбан Діана.
У конкурсі читців поезії Тарасовими шляхами Сацька Діана, учениця 7 класу здобула диплом ІІ ступеня, Федоренко Дарина, учениця 5 класу - диплом ІІІ ступеня.
Із метою розвитку та вдосконалення науково-дослідницької роботи, учні школи брали участь у роботі МАН. Учень 9 класу Щелкунов Максим представляв свою роботу «Мгарський монастир в історії українського православ’я» та учень 10 класу Дацій Максим «Екологічні режими вирощування лофанту анісового в умовах Лубенщини (Полтавська область)». Учасники конкурсу захисту здобули перші місця в районному етапі, та четверті в обласному етапі.
Щорічно учні школи беруть активну участь у роботі обласної конференції «Полтавщина – земля моя свята». Роботи представляли: учениця 11 класу Сичова Віта, учень 8 класу Сененко Владислав, учениця 9 класу Проценко Тетяна, учень 9 класу Щелкунов Максим, учениця 8 класу Шкарбан Діана.
Учні школи разом зі своїми керівниками кожного року беруть активну участь у Всеукраїнській краєзнавчій експедиції учнівської молоді «Моя Батьківщина – Україна».
Цьогоріч були представлені такі роботи-переможці обласного етапу: краєзнавчо-пошукова група «Берегиня», робота «Закоханий у рідний край» (за напрямком «Духовна спадщина мого народу»), керівники Гроза Л.В., Сичова В.Г.; краєзнавчо-пошуковий загін «Патріот», робота «Бо вміють козаченьки Вкраїні служити» (за напрямком «Козацькому роду нема переводу»), керівник Десятник Т.В. (робота здобула ІІІ місце на Всеукраїнському рівні); пошукова група «Козачата», робота «Людські долі через призму випробувань історії в першій половині ХХ століття» (за напрямком «З попелу забуття»), керівники Босікова О.В., Федоренко Н.В.; пошуковий загін «Оберіг», робота «Великодні традиції: від давнини до сучасності» (за напрямом «Із батьківської криниці»), керівники Крутій Н.В., Скребець С.І.
Кожного року учні школи є активними учасниками різноманітних спортивних змагань. Здобули такі перемоги: шахи - І місце, легкоатлетичний крос – ІІ місце, баскетбол дівчата - І місце, баскетбол хлопці – І місце, футбол – І місце, теніс - І місце.
Протягом року в школі працювало 6 гуртків: спортивне орієнтування, (керівник Крутій С.В.), туризму (керівник Голуб О.В.), драматичний (Петренко О.П.), вокальний (Швайко В.В.), образотворчого мистецтва (Ятел Н.Г.), естрадно-вокального співу (Циганіна Ю.Ф.).
На початку 2019-2020 року в школі навчалося 186 учнів + 1 індивідуальна форма навчання). Укомплектовано 11 класів із середньою наповнюваністю 17 учнів. Охоплено навчанням 100% учнів. За навчальний рік до складу учнів прибуло 2, із складу вибуло 3 учнів. Станом на 01.06.2020 року в навчальному закладі навчається 188 учнів. Аналізуючи перехід учнів до інших шкіл необхідно відзначити, що основною причиною зміни місця навчання є зміна місця проживання батьків.
За результатами річного оцінювання на високому рівні навчається 14 учнів або 8 %, на достатньому рівні - 51 учень або 28 %, на середньому рівні - 81 учень або 61 %, на початковому рівні - 6 учнів або 3 %.
Отримують свідоцтв про здобуття базової середньої освіти – 15 учнів, свідоцтв про здобуття повної середньої освіти звичайного зразка – 11 учнів, свідоцтв про здобуття загальної середньої освіти з відзнакою – 1 учень.
Структура навчального року, навчальні плани затверджені та відповідають чинному законодавству. Освітній процес було організовано відповідно до навчального плану на 2019/2020 навчальний рік та плану роботи школи. Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснювалося за критеріями оцінювання, розробленими Міністерством освіти і науки України та методичними рекомендаціями. У школі є певна кількість учнів, які мають 1-2 оцінки середнього рівня серед достатнього, що свідчить про наявність потенціалу в підвищенні загального рівня навчальних досягнень. Школа на 100% забезпечена державними програмами з усіх предметів, але кількість підручників не задовольняє потребу.
         При перевірці документації встановлено, що вцілому вчителі дотримуються рекомендацій МОН України, щодо організації та проведення контролю заповнення сторінок журналу.
         Виховна робота в школі у 2019/2020 навчальному році проводилася відповідно до нормативно-правових та законодавчих документів, що регламентують здійснення виховного процесу.
         Виконання завдань і реалізація основних принципів виховної роботи протягом навчального року здійснювалося за основними напрямками:
$1·        національно-патріотичне виховання;
$1·        військово-патріотичне виховання;
$1·        екологічне виховання та формування здорового способу життя;
$1·        творчий розвиток особистості;
$1·        морально-правове виховання;
$1·        художньо-естетичне виховання;
$1·        родинно-сімейне виховання.
Над реалізацією мети і завдань виховної роботи в школі працювало 4 класоводи 1- 4 класів, 7 класних керівників 5-11 класів, педагог-організатор, практичний психолог, заступник директора з навчально-виховної роботи, учителі-предметники.
Виховна робота реалізовувалася через проведення заходів спрямованих на реалізацію завдань ціннісного ставлення до держави суспільства, сім’ї, родини, людей.
Протягом року у школі було проведено: свято «День Знань», виставку квіткових композицій до Дня села, відзначення Днів визволення Лубенщини, місячник здорового способу життя, День українського козацтва, виставку малюнків до Дня художника, вечір відпочинку «Осінній бал», День української писемності «Батьківська мово моя», свята до Дня Святого Миколая, Дня народження школи, новорічні свята та щедрівки, дні літератури до Дня народження Василя Симоненка, свято «День України», ярмарок українських страв, ушанування Героїв Небесної Сотні, операцію «Пам’ятники».
Крім проведених свят та акції учні школи провели екскурсії визначними місцями Лубенщини та Полтавщини.
У рамках екологічного виховання протягом року відбулися трудові екологічні десанти з покращення та благоустрою прилеглої території населеного пункту, де розташований навчальний заклад.
Формування основ здорового способу життя здійснювалося через проведення різноманітних шкільних, районних та обласних спортивних змагань, тематичних бесід, конкурсів малюнків. Традиційно у вересні учні школи брали участь у проведенні «Олімпійського уроку».
У школі проводились профілактичні заходи, спрямовані на попередження алкоголізму, наркоманії, проявів булінгу. До проведення цих заходів, залучались медичні працівники амбулаторії сімейної медицини населеного пункту, лікар-гінеколог Лубенської комунальної лікарні, представники служби у справах дітей та молоді ювенальної поліції.
З метою профілактики порушень дисципліни, пропусків без поважних причин вівся щоденний облік відвідування уроків кожним учнем класу. В кінці кожного місяця видавалися підсумкові накази по відвідуванню учнями школи.
Для самоорганізації дитини важливим аргументом є учнівське самоврядування» Лідер», яке діє в нашій школі. Завдання учнівського самоврядування: сприяти виробленню в учнів почуття господаря своєї школи;
формувати вміння співпрацювати на принципах рівності та демократизму; виховувати громадянина, якому притаманне гармонійне поєднання духовного багатства, моральної чистоти та фізичної досконалості; розширювати діапазон діяльності дорослих і дітей як членів єдиного колективу, створювати умови для їхньої співдружності, творчого пошуку. Очолює учнівське самоврядування голова. У його підпорядкуванні заступник і голови центрів: навчального, дозвілля, дисципліни і порядку, прес-центру, волонтерського, спорту і туризму, навчального. Учнівське самоврядування працює в тісному зв’язку з педагогічним колективом школи.
Психолог школи тісно співпрацював з службою у справах дітей, працівниками ювенальної поліції. Робота з попередження дитячого травматизму у 2019/2020 навчальному році носила систематичний характер і проводилась за напрямками: безпека життєдіяльності учнів; навчання дітей правилам пожежної безпеки; запобігання дорожньо-транспортному травматизму серед учнів школи. Протягом 2019/2020 навчального року було видано накази щодо організації питань запобігання всім видам дитячого травматизму.
Проводився цільовий інструктаж з учнями школи під час організації та проведення позанавчальних масових заходів (олімпіад, екскурсій, спортивних змагань). Реєстрація проведення цільових інструктажів здійснювалася в «Журналі реєстрації первинного, позапланового, цільового інструктажів, вихованців, учнів, студентів, курсантів, слухачів з безпеки життєдіяльності». Проводились бесіди щодо запобігання всіх видів дитячого травматизму, тематика яких записується в класних журналах н відповідних сторінках. Слід зазначити, що у 2019/2020 навчальному році травмувань серед учнів та працівників школи не було. Відповідно чинного законодавства , у закладі було організовано харчування учнів. На початок 2019/2020 навчального року було видано наказ по школі, де визначено контингент учнів, яких звільнено від оплати за харчування, особи, відповідальні за організацію харчування затверджуються графіки харчування, призначаються чергові вчителі по їдальні під час обідів, розроблено та затверджено режим та графік чергування дітей по школі затверджено схему постачання продуктів, десятиденне меню для 1-4 класів та 5-11 класів, надано відповідні документи щодо підтвердження пільгового статусу учнів групи харчування відділу освіти Лубенської райдержадміністрації .
Безкоштовне одноразове гаряче харчування за рахунок державного бюджету організованого для 94 учнів: 1-4 класів, дітей-сиріт та позбавлених батьківського піклування. Харчування учнів школи здійснюються в шкільній їдальні, яка розрахована на 60 посадочних місць. Питання організації харчування учнів розглядалися на нараді при директору. Серед недоліків слід зазначити брак коштів для придбання кухонного інвентаря, посуду. Медичне обслуговування школи здійснюється сестрою медичною Дацій О.М. Є в наявності медичний кабінет. Всі учні (100 %) пройшли медичний огляд. Шкільна бібліотека закладу є обов’язковим структурним підрозділом загальноосвітнього навчального закладу. Головне завдання бібліотеки - це надання методичної допомоги вчителям в організації освітнього процесу, інформаційної допомоги учням в оволодінні основних наук.
Двоповерхова будівля відповідає реалізації завдань освітніх програм. У закладі створено умови для роботи і навчання. Класні кімнати відповідають вимогам. Завідування кабінетами в школі не оплачується. В закладі суворо дотримуються норм техніки безпеки, температурного режиму та санітарно-гігієнічних норм.
Протягом навчального року систематично здійснювався контроль адміністрацією школи, щодо дотримання нормативності ведення класних журналів та журналів з питань охорони праці.
Аналіз роботи школи за 2019/2020 навчальний рік свідчить про виконання вцілому завдань поставлених перед педагогічним колективом та адміністрацією школи.
 
Поділись новиною з друзями в соціальних мережах: