Дацій Олена Миколаївна,

практичний психолог,

соціальний педагог

Слайд1

Слайд2

Слайд3

Слайд4

Слайд5

Слайд6

Слайд7

Слайд8

Слайд9

Слайд10

Слайд11

Слайд12

 

Слайд13

 

 
 
ПОРАДИ  БАТЬКАМ ,  ЩОДО  СПІЛКУВАННЯ З ДІТЬМИ,
ЯКІ МАЮТЬ ЕМОЦІЙНІ  ТРУДНОЩІ

Емоції виникають у процесі взаємодії з навколишнім світом. Необхідно навчити дитину адекватно  реагувати на певні ситуації  та явища зовнішнього середовища.

1. Не існує поганих і хороших емоцій. Дорослий у взаємодії з дитиною повинен постійно звертатись до доступних їй рівнів організації  емоційної сфери.

2. Почуття дитини не можна оцінювати, не слід вимагати, щоб вона не переживала те, що вона переживає. Як правило, бурхливі афективні реакції – це результат тривалого стримування емоцій.

3. Потрібно навчити дитину усвідомлювати свої почуття, емоції, виявляти їх у культурних формах,спонукати до розмови про свої почуття.

4. Не слід вчити  дитину пригнічувати власні емоції. Завдання дорослих  полягає в тому,  щоб навчити правильно спрямовувати, виявляти свої почуття.

5. Не слід із «важкими» дітьми намагатися  цілком ізолювати дитину від негативних переживань. Це неможливо зробити в повсякденному житті, а штучне створення «тепличних умов» тільки тимчасово вирішує проблему.


 Рекомендації батькам п'ятикласників 

1. Надихайте дитину на розповідь про шкільні справи.

2. Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поводження й взаємини з іншими дітьми.

3. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

4. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі.

5. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

6. Особливі зусилля докладайте для того, щоб підтримувати спокійну й стабільну атмосферу вдома.

 


 Рекомендації батькам щодо профілактики насильства:

    •  підтримуйте дитину;
    • слідкуйте за дитиною;
    •  будьте послідовним;
    •  усно визначайте свої опікування та межі дозволеного;
    •  давайте настанови, а не покарання;
    •  приділяйте дитині свій час і увагу;
    •  беріть участь у житті дитини;
    •  залучайте дітей до своїх заходів;
    •  заохочуйте дітей займатися тим, чим їм цікаво;
    •  будьте позитивними.

Рекомендації учням по запобіганню насильства:

    •  не ходи сам по вулицях у вечірній та нічний час;
    •  не спілкуйся із незнайомими особами;
    •  не виставляй на показ коштовні речі (прикраси, мобільні телефони, гроші);
    •  не вживай алкогольні, наркотичні засоби (це призводить до втрати самоконтролю);
    •  не провокуй своєю поведінкою інших;
    •  у випадку працевлаштування, вимагай від працедавців дотримання норм трудового законодавства щодо неповнолітніх (укладення трудового договору у письмовій формі із зазначенням умов праці);
    •  якщо на твоїх очах відбувається правопорушення, дуже важливо не бути втягнутим у нього, щоб не стати жертвою або співучасником;
    •  якщо ти став свідком правопорушення, варто обов’язково звернутись до правоохоронних органів і надати їм інформацію про це. Таким чином ти убережеш себе й інших людей від того, щоб не стати жертвою.
    •  
       ДЛЯ БАТЬКІВ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

 Розглянемо деякі труднощі шкільного життя, що можуть бути причиною 

переживань у початковій  школі:
 
1. У дитини недостатній інтерес до навчання або не сформована навчальна мотивація.
 
Як ми можемо допомогти?
 Часом батьки, самі того не помічаючи, руйнують інтерес дитини до навчання.
 Згадайте, як звичайно ви запитуєте своє дитя про шкільні справи:
 -          «Що ти сьогодні отримав?»
 -          «Що  нового, цікавого ти довідався в школі?»
 Різниця в питаннях відображає суть проблеми. В першому питанні ми  приділяємо увагу тільки результату.
 Результат виражається не тільки в оцінці, він полягає в знаннях і вміннях дитини.
 Підкреслюйте в розмові з дитиною , що визначальне значення мають  її  зусилля, її праця,  її  старання.
 «Старанно вчитися - більше знати – краще результат».
 Вагомим стимулом вчитися є переживання дитиною динаміки своїх успіхів: «раніше не знав, як розвязувати завдання – тепер  розвязав» і т. п.
 Разом зі своїм чадом дивуйтеся відкриттям, показуйте своїм прикладом, що навчання – це цікаве і захоплююче заняття.
 
2. Завищені або занадто суворі вимоги батьків до шкільних успіхів.
Відчуття невідповідності батьківським нормам відбиває бажання
 вчитися.
 
Як   ми    можемо    допомогти ?
 У початковій школі успіхи навчання багато в чому залежать від
 емоційної атмосфери, яку створюють дорослі для свого учня.
 -          атмосфера розуміння;
 -          атмосфера співпраці;
 -           атмосфера підтримки                   ДОПОМАГАЄ;
 -          атмосфера страху;
 -          атмосфера критики;
 -          атмосфера незадоволеності        ПАРАЛІЗУЄ   ВОЛЮ ДИТИНИ.
 
Варто  навчити дитину  аналізувати отримані бали:
 -          у чому була помилка;
 -          що було упущено, не виконано в завданні;
 -          як виправити ситуацію.
Реагуйте не тільки на низькі, але й на високі бали школяра.
 Хваліть дитину за  старання в досягненні  результату.
 Будьте терплячі, враховуйте індивідуальні особливості вашої дитини, її погляди, інтереси, побажання.
 
3. Проблема у відносинах з однокласниками
 
Як ми   можемо   допомогти?
 Необхідно  розібратися, що саме заважає дитині почувати себе комфортно.
 Вислухайте точку зору свого школяра, його розуміння ситуації, його почуття.
 Не  пропонуйте готовий варіант розязку проблеми: чому не складаються відносини  із дітьми в класі; її кривдять або дражнять, або вона почуває себе самотньо, у неї немає  друзів.
 Разом вирішіть, як відреагувати на поведінку інших дітей, як поводитися, щоб знаходити загальну мову з однолітками.
 У будь – якому разі, пояснюйте своєму школярику, що від шкільних, і від життєвих труднощів неможливо сховатися, а потрібно вчитися долати їх.
 Покажіть свою готовність допомогти, й разом у вас усе вийде!!!

 

 

 

 
Поділись новиною з друзями в соціальних мережах: